marije-tanzania.reismee.nl

Let the adventure begin

Habari allemaal,

Gisteren was het dan zover! Mijn reis naar Tanzania ging van start. Rond 17:30 kwam ik met Ellen, heit, mem en Tiny aan op Schiphol waar we eerst nog een hapje aten. Sandra mijn reisgenoot en klasgenoot heeft zich daar bij ons gevoegd. Rond 18:00 uur heb ik afscheid genomen van Ellen en de rest. Zoals verwacht was dit best even slikken en ging dit gepaard met wat tranen. ?

Eenmaal door de douane heen ging alles vlotjes al snel konden we boarden en waren we onderweg naar Nairobi in Kenia. Dit was de langst vlucht van bijna 8 uur. Na de eerste film wou ik even gaan slapen maar ik was veel en veel te onrustig. Van alles ging erdoor mij heen dus ik kon de slaap niet vaten. Dan nog maar een film en nog maar Ă©Ă©n. Toen was onze aankomst al op Nairobi. Nou dat was Ă©Ă©n grote chaos zeg! Nergens stond duidelijk aan gegeven waar we heen moesten maar na wat vragen hebben we de weg gevonden en waren we op tijd bij de juiste gate.

Het volgende vliegtuig was maar een kleine. Met dit vliegtuig hebben we ook een tussen stop bij de Kilimanjaro gemaakt. Deze was vanuit het vliegtuig ook heel goed te zien, wat een uniek moment bleek te zijn want eigenlijk zie je hem nooit... (zie foto)

Na een kort stop en een lekker dutje ?voor mij gingen we dan eindelijk naar Mwanza! Wat had ik een mooi plekje in het vliegtuig want geen wolkje te bekenen dus kon ik het mooie Tanzania en Mwanza van uit de lucht bewonderen.

Aangekomen in Mwanza ging het allemaal weer net zo chaotisch als in Kenia. Helaas hadden we zelf niet helemaal gedaan zoals afgesproken met school (binnen gaan op toeristen visum?). Dus duurde het allemaal extra lang en waren we eindelijk na een uur pas buiten. Maar gelukkig stond daar de taxi chauffeur met bordje al op ons te wachten en konden we zo instappen.

Met hem nog langs een shoppingmall geweest om even te pinnen en een Tanzaniaanse simkaart te kopen, zodat we het thuis front ook eindelijk konden laten weten dat we waren geland. Onderweg al de meest bizarre dingen gezien. Meubelzaken die al hun meubels buiten hebben uitgestald, busjes tot aan het plafond toe vol met mensen en Afrikaanse vrouwen in de meeste mooie kleurrijke jurken. Stiekem wil ik er zelf ook zo Ă©Ă©n. ?

Aangekomen bij ons nieuwe thuis was ik blij verrast. ?Wat ziet het er hier mooi uit! Ik heb een fijne eigen kamer. Met badkamer, tv, koelkast, een bureautje en niet te vergeten een heerlijk bedje.

Zuster Suzana beheert hier de boel en heeft ons rond geleid bij het huis en ziekenhuis. Daar hebben we op de campus wat gegeten. Waarna we terug zijn gegaan om onze kamers ons thuis te maken voor de komende maanden.? In mijn koffer kwam ik nog allemaal lieve kaartjes en verrassingen tegen waarvan ik toch wel even de tranen in mijn ogen kreeg. ?

Voor nu nog even lekker relaxen en dan morgenochtend naar het ziekenhuis om de boel te regelen. Dit was het dus voor nu weer wanneer ik weer nieuwe verhalen heb zal ik jullie weer op de hoogte brengen!

Kwa heri! Marije?

Reacties

Reacties

Amarins

Hey Marije! Fijn dat jullie goed zijn aangekomen! Leuk om je zo te kunnen volgen! Succes! Groetjes Amarins

Wilma

Wauw Marije, wat fijn dat jullie zo'n mooie kamer hebben gekregen.. ik gun het je zo om een onvergetelijke mooie tijd te beleven !
... en gewoon zorgen dat je zo'n mooie jurk krijgt .. je kan hem nog een half jaar aan zonder verbaasde gezichten te krijgen ❀ hihihi

Marleen

Wat fijn dat je goed bent aangekomen, Marije!! Succes en geniet ervan!

Annie

Heeee Marij! Fijn, je bent er heelhuids! Ik zou zeggen, scoren die jurken dan heb je meters stof om je tranen te deppen ?
Liefs

Willemien

??

Hester

He marije
Wat heerlijk om je eerste verhaal al te lezen.! Ik wens je de mooiste en leerzame tijd toe. Geweldig om seze ervaring in je rugzak te kunnen steken.

Groet hester

Jitske

Moai dasto te plak bist en dat alles goed is. Die twadde tuskenstop stie neffens my net yn de planning. Wy koene dy al net mear folgje fanĂșt Nairobi. TĂșt mem

Jessica

Wat een avontuur Marije. Geniet ervan

Tiny

Super mooi en leuk. Fijn dat je toch nog even een tukje kon doen. Maar de rest van de slaap snel weer inhalen.
Dikke tut Tiny

Anke

Fijn dat je daar een plekje hebt in Tanzania o Feyenoord heeft zondag 5 3
Van Heerenveen gewonnen ? ik hoor en zie je verhaal wel weer ??

Marjan

Marije, wat een avontuur en wat een indrukken, heel veel succes en probeer te genieten!!!
groeten van de herdertjes....

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!