marije-tanzania.reismee.nl

Welkom op mijn Reislog!

Hoi hoi welkom op mijn reislog!

Wat leuk dat je via deze weg een beetje met mij mee wilt reizen. Voordat ik weg ga neem ik jullie hiervan uit Nederland nog even mee naar de start van mijn avontuur!

Het begon allemaal al een aantal jaren geleden, toen had ik al de wens ooit in het buitenland stage te lopen of te werken. Toen ik met de opleiding tot HBO Verpleegkundige begon dacht ik na een tijdje dit is mijn kans. Het is nu of nooit. Daarbij kwam dat ik vond dat ik niet mijn beide stages op mijn werkplek kon doen en dus elders een stage wil doen. Toen moest de stap gezet worden om te vragen of dit mogelijk was. Kan ik er zomaar een half jaar tussen uit? Nou en of dat dat kon. Dus dan op school de stap maar zetten.

Daar begon het met eerst oriënteren welk land het zou worden. Ik wilde de volle experience dus dat moest wel buiten Europa. Wat betekende dat er nog twee landen overbleven. Tanzania of Indonesië. Beide mooi! Bij een bijeenkomst kwam ik al snel tot de conclusie dat het Tanzania moest worden. Motivatie brief geschreven en gesprek gehad. Het enige wat daarna nog moest gebeuren was al mijn studiecredits volgens planning halen zodat ik mocht gaan. En zo gezegd zo gedaan!

In maart kwam toen het bericht dat ik samen met een zestal andere student mocht beginnen aan de voorbereiding. Samen zochten we vanalles uit wat we aan elkaar presenteerden. Daarnaast kregen we Swahili les van een docent. Super komisch natuurlijk want de helft begreep ik niet!

Ook de tickets werden geboekt, vaccinaties werden gehaald en een visum werd aangevraagd. Nu een klein half jaar later is het bijna zo ver! Nog ongeveer 5 weken en ik stap in dat vliegtuig! Hoe leuk en fantastisch ik het ook vind, het komt nu ook wel snel dichtbij dat ik mijn koffer moet gaan inpakken en thuis de boel de boel moet laten en niet te vergeten de mensen moet missen van wie ik houd. Maar dat half jaar gaat zo geweldig fantastisch mooi zijn dat de tijd voorbij gaat vliegen.

Via deze reisblog ga ik jullie proberen op de hoogte te houden (als internet dat toelaat). Hopelijk reizen jullie zo een beetje met mij mee. Onderstaand kun je mijn reisblog volgen zodat je een berichtje krijgt als ik wat heb gepost.

Op naar 25 augustus dan vertrekt the big plane met mij erin!

Leuk dat je met me meereist!

Groetjes,

Marije

Reacties

Reacties

Roelie Weiland

Ja, natuurlijk reis ik graag met je mee!
Wat hartstikke knap van je Marije, trots op onze stagiaire!

Annie

Spannend Marij! ?

Henri

Hey Marije ik ga ze zeker proberen te volgen. Geweldige uitdaging. Zal je best wel een beetje gaan missen. Let goed op jezelf maar geniet zeker.....

Wilma

Dus als ik het goed begrijp kun jij swahili spreken?! Dat wil ik natuurlijk nog wel even live horen voor je weggaat ?

Geppie Nijholt

Heelveel succes. En veel werkplezier

Willemien

Wat leuk Marije! We houden je in de gaten en zijn benieuwd naar je verhalen!

Annemarie wijnja

Leuk om je te volgen heel veel plezier daar.

Margriet Kloeze

Komt nu echt dichterbij!! Succes met de laatste voorbereidingen!

Anke

Lieve marije
Bedankt dat ik je mag volgen
Gr ank ??

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!